Koncert, zene, Jazz / Blues

59 program


A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.

Tűnődve ismételt motívumok, időtlen népdalok, vad groove-ok és szögletes szólamok döntik a hallgatót kábulatba, mintha egy visszatérő álomban lenne, amelyre mindig csak félig emlékszik.

A spanyol Andrea Motis lenyűgöző tehetség, aki otthon van a jazz, a klasszikus zene, a funk és az elektronika világában, énekel, trombitál, szaxofonozik, zenét szerez, sőt film is készült róla - és még nincs harmincéves!

A belga Selah Sue az európai dalszerző-előadó színtér egyik legnépszerűbb figurája a 2010-es évek óta.

A MAO muzsikusai tanulmányozzák és belsővé teszik az aktuális lemezanyag egészét, a zenei szerkezeteket és a hangszereléseket az előadások alkalmával érintetlenül hagyva. Minthogy a jazz nyelvezetének alapvető összetevői az improvizáció és a szólisztikus önkifejezés, a muzsikusok természetesen rögtönzött szólókat adnak elő a koncerteken.

Hazánk egyik legkarakteresebb ütőhangszerese, Geröly Tamás és barátainak koncertje igazi csemegének ígérkezik a komplex struktúrájú kortárs szabadzene hívei számára.

Szulák Andrea, Roby Lakatos, Gypsy Jazz Band

MVM Classic & Club koncertek

A fiatal magyar zenészekből álló Sharp5 eredetileg egyszeri alkalomra alakult, ám a próbák során kiderült, hogy a tagok hihetetlen összhangban és gördülékenységgel tudnak együttműködni, ezért elhatározták, hogy hosszabb közös útra indulnak. Műsorukon saját darabjaik, kortárs kompozíciók és a jazztörténet csemegéi egyaránt szerepelnek.

A Nagy János Trió+ ezen a koncerten mutatja be legújabb albumát.

Tálas Áron, a fiatal magyar zenészgeneráció európai mércével mérve is kiemelkedő zongoristája és dobosa az elmúlt években két tradíciókban gyökerező, mégis mélységesen eredeti triólemezt jelentetett meg a BMC Recordsnál.

A jazz, blues, rock és funk iránt egyaránt fogékony gitáros, Mike Gotthard ezen a novemberi estén saját jazz-rock világába hívja közönségét, ahol a hangszereké és a dallamoké a főszerep. A koncert gerincét legújabb szólóalbuma, a Sensual Brutality anyaga alkotja, de első lemeze, az Intellectual Brutality már ismert kompozíciói is elhangzanak.

A Sári Szabolcs Septet repertoárját főként a zenekarvezető saját kompozíciói és hangszerelései alkotják, amelyeket azonban minden esetben a csapat tehetséges zenészei is gazdagítanak a megvalósítás során.

Műsorukban játszanak számokat Robinson legutóbbi két albumáról (Ancestral Numbers I & II) is, de a zenekar elsődleges célja, hogy bemutassa Robinson, Cox és Walton művészi együttműködését, amely 30 évvel ezelőtt, Kaliforniában kezdődött, és számtalan zenei anyagot inspirált.

Fellépnek:
Szalay Gábor Organ Trió
Gál Csaba Boogie & Someday Baby blues trió

Bacsó Kristóf szaxofonosként és zeneszerzőként is a magyar jazzélet egyik meghatározó alakja, elég csupán annyit említenünk, hogy az elmúlt években négy szerzői lemeze jelent meg, a trióformációtól a kvartett vagy kvintett felállásokon át egészen a big bandre írt kompozíciókig bezárólag.

A zenekar hangvételét a jazz, a klasszikus zene és a népzene hármas egysége formálja, meglehetősen őszinte és egyedi hangzásvilág alapján. Jellemző rájuk a kompozíciók friss és szabad felfogású előadásmódja: nemritkán trió vagy duó felállásban folyik a játék. A hangszerelés is igen változatos.

A Bende – Lamm Guitar Quartet különlegességét a rendhagyó, két gitárt és ritmusszekciót magába foglaló felálláson túl az egyedi modern jazz hangzás és a különleges repertoár adja. Műsorukban a nem mindennapi eredeti kompozíciókon kívül olyan kevésbé játszott standardek szerepelnek, mint a Falling Grace, az All Or Nothing At All vagy a Peace.

A ¡Villedyvoch Móser Ádám legújabb zenekara. Szólóprojektje és a ¡Nosnach duó után új változata, állomása, egyúttal sűrűsödése annak a zenei univerzumnak, amit Ádám francia-balkán-klezmer-tangónak nevez. Az est folyamán mindhárom felállás hallható lesz.

A három zenész játékában nagy teret kap a kollektív improvizáció is, ami azt hivatott hangsúlyozni, hogy a kiindulópontul szolgáló műveket és a zenekar által megfogalmazott új szerzeményeket mindenekelőtt élőzenei szövetként kell értelmezni. Ezen az estén Szlama László személyében a népzenei kincsek egy avatott ismerője csatlakozik a trióhoz.

Pátkai Rozina Minka című lemezének zenei világa a művésznő intermediális kísérleteinek (hangzó képek, montázsok, performanszok) és az EM90 zenekar Erdély Miklós verseiből összeállított Rossz szórend című lemezének egyenes vonalú folytatása.

A zenekar mind hangzásvilágában, mind repertoárjában megújult: a korábbi mainstream jazz hatásaitól távolodva megszülettek a zenekarvezető saját szerzeményei, amelyek a blues, a rock és a jazz elemeit ötvözik. A dalokat az énekesnő markáns, palástolatlan érzelmeket kifejező, szenvedélyes előadásmódja határozza meg.

A trió repertoárjának nagy részét Gyárfás Attila kompozíciói teszik ki, amelyek a három zenész improvizációs készségein alapulnak, de a Pozsár Máté által irányított sampler hangmintáit felhasználva a jazztörténet olyan felvételei is megszólalnak koncertjeiken, amelyekhez a zenekar tagjai szorosan kötődnek.

A Mr. Moodburn világa fúziót képez a jazz, a rock és különböző filmzenei ihletettségű műfajok között. Zenéjükben találkoznak megkomponált és improvizált elemek, lebilincselő atmoszférák, spontaneitás és őrült szólózás.

A zenekar friss koncepcióval készül erre az estére, hiszen amellett, hogy a műsor összképet nyújt eddigi munkásságukról és meghatározó zenei benyomásaikról, a koncert második felében hazánk egyik legismertebb gitárosával, Gyémánt Bálinttal kiegészülve korábbi és új kompozícióikat kvintettre hangszerelve szólaltatják meg.

Az éneklésre csábító dallamok többségét Fulco Ottervanger zongorista írja, már-már gyermeki egyszerűséggel. Lieven Van Pée és Simon Segers sosem hallott hangzáskombinációkkal egészíti ki ezeket a dallamokat a kontroll és az elengedés közös játéka során, ami gyakran kaleidoszkópszerű, szélesvásznú hatást eredményez.

Ezúttal a Grey Fox Ran Across the Prairie című műsorukat hozzák el, amely elbeszélő, meseszerű témáival anélkül ad szárnyat a hallgató fantáziájának, hogy programzenévé válna. Nem is ez az alkotók szándéka – a zene sokkal inkább a szabad asszociáció színes és izgalmas játékára hívja a hallgatót.

A duó zenéjét modern, kortárs hangzás jellemzi, amely a fuvola, az énekhang és a zongora melodikus és ütőhangszerszerű oldalait egyaránt kihasználja. Ács Dominika és Oláh Krisztián azokat a műfajtól független zenei metszéspontokat törekszik megtalálni, amelyek két nyitott gondolkodású művész együttműködéséből születhetnek.

A MAO zenekarvezetője és a lengyel zongorista együttese ugyan támaszkodik korábbi Chopin- és Bartók-átdolgozásaikra, de teljesen új műsort hallunk.

A 20. század harmincas és negyvenes éveinek amerikai jazzmuzsikáját játszó Szalóky Classic Jazz Quartet eredetileg olyan formációként alakult, amely havi egy alkalommal, kizárólag klubokban lép fel, mintegy baráti társaságként.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!